Задания на выбор следующие:

1.    Brief - 'Wearable What?'

In this brief we are turning the table a little and asking you to think from “what” to “what if?”

We have seen a recent acceleration of wearable technology the past few years. From Nike Fuel, to Google Glass to Samsung Galaxy Gear. There is no denying wearable technology and the quantified self has arrived. Not just smart phones, but smart glass and a potential multitude of smart connected wearable objects. It is estimated to be a 12 billion business by the end of the year 2018* (source: business insider). Other reference: www.bbc.co.uk

It has a lot of creative, human and business potential. Potential to be helpful, but also horrid and useless, it all depends on how it is applied and integrated into our daily lives.

So the brief, what wearable technology / service would you like to be seen created?

Think blue sky. From work to play, big or small.

Think of the potential activity, insight, brand and data and how the services and products and communications can potentially come together to make something you love even better.

(ссылка на сайт феста: youngglory.com здесь можно ознакомиться с результатами конкурса, который лег в основу этого задания)

2. Brief: Wild tiger numbers are at an all-time low.

We have lost 97% of wild tigers in just over a century. Tigers may be one of the most revered animals, but they are also vulnerable to extinction. As few as 3,200 exist in the wild today.

If the wild tiger population continues to decline at the current rate, recovery may not be possible.

Find out more information here: wwf.panda.org

Come up with an idea that will stop the killing. Even saving 1 tiger is significant.

Judge’s Criteria:

Any media of choice. It doesn’t matter whether it’s a big integrated campaign or a small simple execution. Most importantly, it MUST work or show potential of solving this problem.

(ссылка на сайт феста - youngglory.com

3. Новому молодежному интернет-проекту про образование Учёба.ру требуется "свежая кровь" для ускорения.

Цели рекламной кампании

1. Громко и дерзко заявить о запуске нового интернет-проекта, разжечь к нему интерес.

2. Привлечь на новый сайт активную молодую аудиторию (абитуриенты, студенты, молодые выпускники).

3. Сформировать образ Учёбы.ру как современного, актуального, интересного и креативного проекта про образование.

Тональность коммуникации

Просто, дружелюбно, неофициально, возможно с юмором, но без пошлости и панибратства

Каналы коммуникации

Интернет, наружка, пресса, мероприятия, возможно видео-ролики (реклама в кинотеатрах)

Почему нам поверят? / в чем наша уникальность

Учёба.ру — это Google в мире образования. Место, где собрана самая полная и актуальная информация об учебных заведениях, программах и образовательных возможностях в России и за рубежом.

Материалы в помощь

http://adcrussia.ru/page/user/profile/media/files/show_file_folder.seam?userId=39652&fileFolderId=1094674521,

http://www.next.ucheba.ru/

Комментарии и подсказки:

Студентам необходимо изложить свои идеи по выбранному брифу в видео или презентационной форме.

Если видео, то хронометраж максимум минуты 3, а если презентация, то лучше не больше 3 слайдов.

ТРЕБОВАНИЯ

Текст можно структурировать следующим образом:

1. Проблема

2. Инсайт

2. Идея

3. Решение

(для первых двух брифов)

Для третьего брифа:

1. Проблема

2. Задача

3. Инсайт

4.Идея

5.Решение

Отличной подсказкой может послужить сайт youngglory, где выложены работы, которые удостоились наград. И они могут стать отличным ориентиром для выполнения задания.

НОВОЕ В ФОТОАРХИВЕ
Логин
Пароль
запомнить
Регистрация