Прямой репортаж

17:40

The main points made by the #Stratcom speakers today:

- Be fast an tell the truth

- Listen to your audiences, do not assume anything before that

- Make your communication strategy an immanent part of the organizational one.

Please visit the thesis section for more detalis and check out the program for tomorrow. Thank you for your attention!

17:30

Olga is finishing her presentation with an important point: one should invest in measurements before and after communication activities.

On of the next speakers will cover the same issue in more details. As the liveblog is finishing now, please check out that speech content here

17:25

Ольга Чернышова, BC Communications: "Кто разрабатывает стратегию – внутренний специалист или партнер? Наш опыт показывает, что все решается индивидуально. Компания может сама заняться разработкой коммуникационной стратегии, подключив внутренних профессионалов; но во многих случаях, особенно для компаний В2В сектора, консультант с опытом может предложить более интересные и эффективные решения".

17:16

Olga Chernyshova, BC Communications director, drives audience attention to the necessity to talk to your audience now and then, once taking up startegic palnning. Olga also emphasizes the importance of top manager engagement into this planning.

17:05

Kermen Mandgieva on media relations: "If people do not think, there is no reason to bribe them, no reason to make friends with them, trying to make them loyal. It will never work anyway".

16:53

Or even today! There is still an hour till the meeting of GR Club starts.

16:51

Kermen Mandgieva, NW Megafon PR director asked slides from her presentation not to be published. One more reason to register in time and visit #Stratcom next time.

16:28

Секция "Стратегические коммуникации и технологии в бизнесе: тренды-2015" возобновляет свою работу после короткого перерыва.

В. Я. Качан, профессор, доктор философии: "Коммуникации - это обмен всем тем, что имеет символическое значение". Коммуникациями не должны заниматься только специалисты, коль скоро они связаны с целями организации, в стратегические коммуникации должна быть скоординированно (!) вовлечена вся организация, - уверен докладчик.

16:00

The image should not be flat. You don't need everyone to like you. You need to be interesting and your values to be transparent.

See this part of the speech by Nika Zebra on YouTube (in Russian)

15:50

Many new media require very different strategies, as they are used by different audiences.

15:44

Nika Zebra on what is trending in personal branding of top managers.

Top managers are more willing to talk in public personally, explain crisis situations and even express their emotions. The other side of the coin: top manager active on Facebооk, for example, is a new task for PR manager.

15:27

Natalia Orlova, "Kids World" Holding information policy and communications director on trends in the sphere: (1) kids start making purchase decisions earlier, (2) kids goods and services are perceived as an investment, (3) eco toys are also trending.

15:21

Следующий докладчик: Н. И. Орлова, директор по информационной политике и коммуникациям Холдинга «Мир детства»: "Взрослый подход к детским брендам: современные методы продвижения российских производителей товаров для детей"

15:10

Audience applauds to this picture of "The new communication landscape". Importantly, you can lie no more. Everything is checked in seconds.

15:02

Time is crucial. Audi, for example, reacts in social networks in 12 minutes. Sheremetevo airport team monitor tweets and solve problems of their clients even faster, Strofilov checked once in a flight registration queue.

15:00

Yury Strofilov, SpbNews creative director: content grows, population does not keep up with this speed. There is not enough people for all the content produced. People get superficial and are mostly interested in what is happening RIGHT NOW. Follow his presentation on Periscope: @strofilov

14:48

Yana Kharina, Expoforum International press-office head presents a new trend: educational initiatives by brands (IKEA, Yandex, VKontakte) and smart content. People love learning, generation Z strives for looking smart, so brands are giving smart content now: not just kitties, but "How do kitties pee", for example. It should not necessary be a long-read. Edutainment is trending.

14:38

Дмитрий Гавра, открывая секцию "Стратегии и технологии бизнес-PR: тренды-2015", благодарит петербургское PR-сообщество за информационную поддержку и анонсирует крауд-криэйтинговый учебник по бизнес-PR, в котором уже более 500 страниц, написанных участниками #prspb

13:30 A break

Прямой репортажПрямой репортаж The speech by professor Gavra on the essence of strategic communication is postponed till 14:30 (the "Strategies and Technologies in Business PR" section).

13:18

Александр Сегал: "Прогноз - идеальный инструмент для манипуляции. Сделав PR мотивом прогноза, мы уходим в сторону проактивных, рекламных технологий. Это происходит, когда рациональные основания коммуникаций либо исчерпаны, либо отсутствуют".

13:13

Александр Петрович Сегал, МГУ им Ломоносова: "Прогноз представляет собой виртуальную реальность. Она по определению не полна, поскольку является продуктом абстракции от тех сторон вопроса, которые кажутся прогнозирующему несущественными". Нужен ли прогноз как инструмент в PR - об этом спикер скажет далее.

13:07

Вера Алексеевна Акчкасова, заведующая кафедрой связей с общественностью в политике и государственном управлении СПбГУ: "Востребована ли PR-профессия?" Александр Цыпкин: "Она не востребована количественно, но очень востребована качественно. Пиарщиков действительно много, но очень мало хороших. Вербовка, умение видеть человека - немногие это умеют. Кроме того, нужен очень высокий уровень общего образования, нужно разбираться и в химии, и в политике. Еще он должен хорошо выглядеть, давайте не делать вид, что это не так. И не быть лентяяем".

Прямой репортаж12:48

Александр Цыпкин, вице-президент инвестиционной компании "Вертикаль Капитал": "На сегодняшний момент пиарщик должен иметь не то, что план B, а план С: быть готовым меняться в зависимости от того, как меняется мир, что происходит ежеминутно. Мониторить информационное поле в режиме онлайн и понимать, какой эффект в меняющемся контексте создаст то или иное слово руководителя компании. Вспомним трагедию российского лайнера и пресловутый хэллоуин: пиарщики должны понимать, что повлечет за собой отмена или сохранение праздничного мероприятия в подобной ситуации".

Alexander Tsypkin, Vertical Capital investment company vice-president, on the main tasks for PR-people of today: (1) going deeper into the details of the business, (2) having plans B and C, adjusting to the changing environment, (3) enhancing copywrting skills, (4) training top-managers and employees in communication.

Прямой репортаж12:31

Elif Dördüncü Aydemir, General Manager of Quatro Strategies&Consulting, Turkey PhD has started her speech with the words of condolences towards Russian citizens. She emphasizes the need for dialog between Russia and Turkey now. The two countries have reached harmony as to the Crimea issue, becoming not only economic partners (8 times growth in the last 15 years), but strategic partners, she mentions. "Having overcome one crisis, be have to deal with this new one".

12:13

Дмитрий Прокофьев, вице-президент Торгово-промышленной палаты Ленинградской области: "PR-специалистам, работающим в российском бизнесе нужно опираться не на политические заявления, а на экономические показатели. А драйверы экономического роста в России - это Газ-батюшка и Нефть-матушка". 7 из 10 рублей государственного бюджета "крутятся вокруг нефти и газа", - говорит Дмитрий. "Коммуникации, направленные на снижение издержек - таков будет запрос бизнеса к специалистам по коммуникациям. Будет спрос не на ковровые бомбардировки, а на снайперские выстрелы", - уверен спикер.

70% of the Russian state budget is coming "from around" oil and gas, - Dmitry Prokofiev, Chamber of Commerce and Industry, Leningrad region, claims. He is sure that effective communications allowing for the lower spendings will be the main demand on the business part towards PR-professionals.

Прямой репортаж

11:49

Professor Puyu, the head of Saint Petersburg University Higher School of Journalism and Mass Communication: "Saint Petersburg University is open to the international academic community, we are doing lot's of projects in collaboration with our colleagues from all over the world. I welcome all the guests of the conference, thank you for coming. I'm sure we are able to reach the goals of the education in communications together. Let's do it!" The conference is open.

11:20

The conference starts in 10 minutes. "Every tactical decision made or a minor action taken in a global information society may have a strategic impact", - says Dmitry Gavra in his pre-conference interview as he announces some of the speakers (See the whole 2-minute video on YouTube, in Russian)

"Стратегические коммуникации в бизнесе и политике" – это диалог российских и зарубежных ученых и практиков в области стратегических коммуникаций, PR и рекламы, GR, территориального маркетинга. Цель конференции - развитие коммуникационного образования в России, стимулирование межуниверситетских и международных научных связей. Прямой репортаж о событиях первого дня работы конференции 25 ноября 2015 года ведет магистрант СПбГУ (программа "Глобальные коммуникации и международная журналистика") Евгения Синепол.

Полная программа Третьей научно-практической конференции "Стратегические коммуникации в бизнесе и политике"

НОВОЕ В ФОТОАРХИВЕ
Логин
Пароль
запомнить
Регистрация